
La Creu Roja, amb la col·laboració de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, ha llençat l’onzena edició de la seva campanya anual #GransLovers. L’objectiu primordial d’aquesta iniciativa és doble: mobilitzar la població jove perquè s’impliqui en el voluntariat dedicat a les persones grans i, al mateix temps, sensibilitzar la ciutadania en general sobre la rellevància dels programes destinats a aquest col·lectiu.
Aquesta campanya s’emmarca en el conveni de col·laboració subscrit entre la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona (DIBA). L’any 2024, els diversos programes d’empoderament per a persones grans de la Creu Roja van arribar a 13.900 persones a la demarcació de Barcelona, gràcies a l’esforç de més d’un miler de voluntaris. Dins el projecte, 645 persones grans van rebre acompanyament per part de 161 voluntaris i voluntàries.
Trencar estereotips amb activitats inesperades
En aquesta edició de #GransLovers, la campanya destaca el voluntariat amb la gent gran com una experiència diferent i divertida capaç de trencar estereotips i promoure la participació en activitats inesperades.
Els vídeos promocionals mostren històries d’interconnexió intergeneracional. En un d’ells, la Montserrat i la Nilda comproven que, malgrat la diferència d’edat, poden connectar i viure propostes sorprenents, com participar en un grup de batucada o ballar un tango juntament amb dos joves voluntaris, la Maria i l’Alejandro. La campanya també inclou la participació de Conxita Pastoret, voluntària de la Creu Roja, que fa entrevistes a joves a peu de carrer per explorar la seva relació amb les persones grans.
La campanya es durà a terme principalment en l’entorn digital a principis de novembre. El contingut es difondrà a través del lloc web i de les xarxes socials de la Creu Roja, així com als comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA).
Es preveu l’emissió de tres vídeos a xarxes com TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin i X. L’objectiu és que els protagonistes —joves i persones grans— promoguin la inscripció al voluntariat. La iniciativa busca transmetre, amb un estil fresc i dinàmic, la complicitat que pot sorgir entre ambdós col·lectius, i com conjuntament poden compartir experiències i aprendre mentre contribueixen a trencar els prejudicis socials.