Dijous, 13 novembre 2025
IniciAPUNTSLa Creu Roja impulsa la campanya #GransLovers per atreure voluntariat jove i...

La Creu Roja impulsa la campanya #GransLovers per atreure voluntariat jove i trencar estereotips sobre la gent gran

L'onzena edició del projecte, amb el suport de la Diputació de Barcelona, fa servir contingut en xarxes socials com TikTok i Instagram per sensibilitzar la ciutadania i mobilitzar el jovent acompanyar les persones grans

La Creu Roja impulsa la campanya #GransLovers per atreure voluntariat jove i trencar estereotips sobre la gent gran
La campanya pretén animar els i les joves a fer voluntariat amb persones grans // Foto: Creu Roja

La Creu Roja, amb la col·laboració de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, ha llençat l’onzena edició de la seva campanya anual #GransLovers. L’objectiu primordial d’aquesta iniciativa és doble: mobilitzar la població jove perquè s’impliqui en el voluntariat dedicat a les persones grans i, al mateix temps, sensibilitzar la ciutadania en general sobre la rellevància dels programes destinats a aquest col·lectiu.

Aquesta campanya s’emmarca en el conveni de col·laboració subscrit entre la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona (DIBA). L’any 2024, els diversos programes d’empoderament per a persones grans de la Creu Roja van arribar a 13.900 persones a la demarcació de Barcelona, gràcies a l’esforç de més d’un miler de voluntaris. Dins el projecte, 645 persones grans van rebre acompanyament per part de 161 voluntaris i voluntàries.

Trencar estereotips amb activitats inesperades

En aquesta edició de #GransLovers, la campanya destaca el voluntariat amb la gent gran com una experiència diferent i divertida capaç de trencar estereotips i promoure la participació en activitats inesperades.

-PUBLICITAT-

Els vídeos promocionals mostren històries d’interconnexió intergeneracional. En un d’ells, la Montserrat i la Nilda comproven que, malgrat la diferència d’edat, poden connectar i viure propostes sorprenents, com participar en un grup de batucada o ballar un tango juntament amb dos joves voluntaris, la Maria i l’Alejandro. La campanya també inclou la participació de Conxita Pastoret, voluntària de la Creu Roja, que fa entrevistes a joves a peu de carrer per explorar la seva relació amb les persones grans.

La campanya es durà a terme principalment en l’entorn digital a principis de novembre. El contingut es difondrà a través del lloc web i de les xarxes socials de la Creu Roja, així com als comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA).

Es preveu l’emissió de tres vídeos a xarxes com TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin i X. L’objectiu és que els protagonistes —joves i persones grans— promoguin la inscripció al voluntariat. La iniciativa busca transmetre, amb un estil fresc i dinàmic, la complicitat que pot sorgir entre ambdós col·lectius, i com conjuntament poden compartir experiències i aprendre mentre contribueixen a trencar els prejudicis socials.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.