
La Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha refermat el seu suport a la tasca creativa de la Fundació AMPANS mitjançant una visita oficial de la consellera Sònia Hernández. La jornada s’ha centrat a conèixer el funcionament de L’Art de Viure, un equipament situat al carrer Bernat Cabrera de Manresa on una vuitantena de persones amb discapacitat intel·lectual desenvolupen el seu talent artístic de dilluns a divendres. Amb set anys de trajectòria, el projecte ha consolidat una producció que supera les 3.000 obres artístiques, fruit d’un treball diari amb diversos materials i tècniques.
L’èxit d’aquesta iniciativa recau en un equip multidisciplinari que fusiona els àmbits artístic i social. Professionals del disseny gràfic, les belles arts i la il·lustració treballen colze a colze amb experts en psicologia, integració i educació social per oferir un acompanyament personalitzat. Aquesta combinació de perfils permet impulsar el desenvolupament creatiu individual i dotar de visibilitat el talent dels participants, assegurant que cada artista rebi el suport necessari segons les seves capacitats.
Durant el recorregut, la consellera Sònia Hernández s’ha mostrat profundament impactada per la qualitat del projecte. Segons ha declarat la titular de Cultura, “conèixer el projecte de L’Art de Viure en primera persona ha estat molt revelador i penso que és una iniciativa extraordinària perquè contribueix a l’assoliment dels drets culturals, a l’accés a la creació i a l’accés a la participació cultural que són objectius d’aquest Govern”. Així mateix, ha subratllat que la proposta és un ‘exemple de dignitat’ que transmet uns valors tan sòlids que l’han deixat ‘aclaparada’.
Com a gest de col·laboració directa, els usuaris de L’Art de Viure han fet entrega a la consellera d’una llibreta amb diverses peticions per al seu departament. Entre les demandes principals del col·lectiu destaca la necessitat de trobar nous espais expositius per a les seves creacions i una major visibilitat pública. Per la seva banda, Toni Espinal, director general de la Fundació AMPANS, ha agraït el gest institucional afirmant que valora el suport a un projecte on “fomentem les capacitats de les persones i el seu desenvolupament”.
La visita de la delegació de la Conselleria de Cultura a la capital del Bages no s’ha limitat al centre artístic. L’equip també s’ha desplaçat a l’equipament de La Parada i al restaurant DIVERS, un nou establiment vinculat a la fundació que celebra la seva inauguració aquest mateix vespre.


