Divendres, 30 gener 2026
IniciINCLUSIÓ SOCIALEl programa Noves Oportunitats de la Catalunya central ha acompanyat 335 joves...

El programa Noves Oportunitats de la Catalunya central ha acompanyat 335 joves durant el curs 2020-21

El porten a terme AMPANS i la fundació Intermèdia a les comarques d’Anoia, Bages, Berguedà, Osona i Solsonès

joves programa noves oportunitats catalunya central
Joves del programa Noves Oportunitats pintant un mural // Foto: AMPANS

El programa Noves Oportunitats de la Catalunya central, que porta a terme AMPANS amb la fundació Intermèdia, han tancat el curs 2020-21, consolidant-se com una sortida amb valor a joves d’entre 16 i 24 anys que no treballen i han abandonat els estudis, i això malgrat l’any de la pandèmia.

Les Noves Oportunitats de la Catalunya central, es porten a terme a cinc comarques (Anoia, Bages, Berguedà, Osona i Solsonès) i enguany han acompanyat 335 joves, dels quals un 21 per cent de noies. D’aquests, 49 joves han retornat als estudis; 37 han aconseguit un contracte laboral; 64 han completat un curs d’alfabetització de català; 53 han obtingut el carnet de carretoner; i 151 han obtingut l’acreditació de les formacions especialitzades.

El curs s’ha dotat de 20 línies formatives, des d’atenció al client, hoteleria i cuina, logística, mecànica i electrònica, i soldadura, entre d’altres oficis.

- PUBLICITAT -
Caos Teatre Tantarantana

Ha comptat amb la complicitat de 150 agents derivadors que han adoptat el programa com un recurs de valor per als joves amb els que intervenen, ja siguin centres educatius, serveis socials, justícia juvenil, etc.

El programa a la Catalunya central, que ja ha arribat a la tercera edició, ha comptat amb 60 empreses col·laboradores, que han facilitat les pràctiques dels joves, possibilitats de contractació i visites d’aproximació als entorns laborals, a més d’aliances amb entitats privades i administracions públiques a les diferents comarques, com ara el centre de normalització lingüística, centres educatius, centres cívics i ajuntaments que faciliten espais, punts de trobada i recursos comunitaris.

El programa ofereix actuacions integrades d’orientació, formació, acompanyament i intermediació i es caracteritza per oferir als joves, itineraris més llargs, de fins a 2 anys, per desenvolupar el seu projecte professional i personal.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.