Dilluns, 21 abril 2025
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALAlumnat d’Arquitectura Accessible visita centres de persones amb discapacitat per promoure un...

Alumnat d’Arquitectura Accessible visita centres de persones amb discapacitat per promoure un disseny inclusiu

Estudiants de la UPC coneixen de primera mà les necessitats d’accessibilitat arquitectònica en residències per a persones amb discapacitat en el marc del Projecte de Comerç Accessible (CASBA)

L’alumnat d’Arquitectura Accessible visita centres de persones amb discapacitat per promoure un disseny inclusiu
Estudiants d’Arquitectura Accessible // Foto: Ajuntament de Barcelona

Dins del marc del Projecte de Comerç Accessible (CASBA), l’alumnat de l’assignatura “Arquitectura Accessible” de la UPC, acompanyat pels professors i arquitectes Jaume Pla i Àngel Martín, ha realitzat visites a diversos centres i residències per a persones amb discapacitat. L’objectiu principal ha estat que els estudiants experimentin de primera mà aquests espais, guiats per les persones residents i les professionals que hi treballen, per comprendre millor les seves necessitats i la importància d’un disseny arquitectònic inclusiu.

Acompanyats per les tècniques de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i les coordinadores del Projecte CASBA, l’alumnat ha tingut l’oportunitat de visitar la Residència Vigatans de la Fundació APIP-ACAM i la Residència Estimia de la Fundació Estimia. Aquestes experiències han permès als futurs arquitectes conèixer de primera mà les mesures d’accessibilitat existents i veure com aquestes contribueixen a millorar l’autonomia personal i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Durant les visites, les persones residents i les professionals van compartir les seves experiències, opinions i propostes amb l’alumnat. Aquest intercanvi va resultar fonamental perquè els estudiants adquirissin una visió més enllà de l’arquitectura com a simple construcció d’espais, fent-los conscients de la necessitat d’una arquitectura inclusiva que garanteixi la plena participació social.

“Hem entès que l’accessibilitat no només implica eliminar barreres físiques, sinó que també significa crear espais que realment permetin la inclusió de tothom”, va destacar un dels estudiants participants.

Aquestes activitats han aportat a l’alumnat una nova perspectiva en el seu aprenentatge, valorant el tracte interpersonal i la col·laboració amb les entitats dedicades a les persones amb discapacitat. La iniciativa també subratlla la importància de l’accessibilitat universal com un principi fonamental per aconseguir una arquitectura més justa i equitativa per a tothom.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.