
El 4% del total de persones ocupades amb discapacitat exercia el 2021 la seva activitat en la construcció davant del 2,7% que ho feia l’any 2017 i en comparació del 81,4% que exercia al sector serveis i el 12% que ho feia a la indústria, segons dades de la Fundació Laboral de la Construcció.
Així es desprèn de les dades facilitades a Servimedia per la Confederació Nacional de la Construcció (CNC), que “lamenta” el baix percentatge i es planteja l’objectiu de promoure la inserció laboral de les persones amb discapacitat al sector.
Així, la patronal confia que la “modernització del sector” permeti incrementar l’1,61% del total d’empleats que actualment representa aquest col·lectiu, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) relatives al 2021, que mostren un lleuger avenç durant els darrers anys.
La CNC va assegurar que “no cau a la complaença” i va apuntar que l’arribada dels fons europeus “pot ser una oportunitat” per impulsar la inserció laboral a la construcció de les persones amb discapacitat. Una afirmació que la patronal realitza «en vista de la digitalització del sector i de l’ús que fa de les noves tecnologies», que seran «fonamentals» per canalitzar set de cada 10 euros provinents d’Europa i executar «bona part» dels projectes que contempla el Pla de Recuperació.
Per això, la patronal reclama a les autoritats la promoció de mesures com les reduccions i bonificacions en les quotes de cotització, subvencions per estimular la contractació, així com per adaptar llocs de treball o per a l’eliminació de barreres o obstacles que facilitin el treball del col·lectiu. Igualment, es demana a les empreses un impuls a les modalitats de contractació específica per a treballadors amb discapacitat.
En aquest context, va considerar “important” reforçar la formació de les persones amb discapacitat, adaptant aquest aprenentatge a la digitalització que viu el sector per formar personal qualificat, atenent les necessitats especials de l’alumne. Segons la CNC, aquest impuls es pot fer via fons NextGeneration-EU a través de la Fundació Laboral de la Construcció en el seu més de mig centenar de centres repartits per tot Espanya.
Segons el president de CNC, Pedro Fernández Alén, “la construcció està totalment compromesa amb l‟impuls de la inserció laboral de les persones amb discapacitat. Som un sector modern, multidisciplinari, que crea ocupació de qualitat i les empreses del qual són líders mundials. I en aquest lideratge hi va inclosa la promoció d’aquestes persones”.
“A més, el Pla de Recuperació amb què es pretén transformar el nostre model productiu ha de prestar especial atenció a la inserció dels col·lectius vulnerables. El nostre creixement, així com el de la resta de l’economia, ha de ser inclusiu, sostenible i just”, va explicar.
Secció patrocinada per


