
LaFACT, Factoria Social de Terrassa, va presentar el seu projecte social i cultural a la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, en el decurs d’una trobada institucional que va tenir lloc a la seu parlamentària i a la que van acudir en representació de l’entitat terrassenca el president, Xavier Queralt, i el seu director general, Ramon Flo.
L’objectiu de la trobada ha estat presentar el projecte social i cultural de LaFACT, la Factoria terrassenca que treballa per oferir oportunitats a més de 2.000 persones grans, a més de 500 persones amb discapacitat intel·lectual, i que acull i ofereix cultura a més de 45.000 espectadors anuals.
Durant la trobada, Queralt ha posat en valor la trajectòria de la institució al servei de la ciutadania, posant especial focus en els seus tres àmbits principals d’actuació: la gent gran (LaFACT Gent Gran), les persones amb discapacitat intel·lectual (LaFACT Fupar) i la cultura (LaFACT Cultural).
També ha destacat l’aposta de LaFACT per un model socioempresarial (LaFACT Socioempresa) que té com a objectiu la generació de recursos propis per seguir realitzant projectes socials i culturals a la ciutat. Aquest model es basa en sis socioempreses, com el Garden i Floristeria, el Rentat de Vehicles o el Taller Teixidors, a més de generar aquests recursos, creen llocs de treball per a més de 200 persones amb discapacitat intel·lectual a Terrassa i rodalies.
La presidenta Borràs ha agraït la tasca social i cultural realitzada per LaFACT al territori, remarcant especialment el caràcter transformador dels projectes de l’entitat.

