La segona Jornada d’Esport Adaptat i Inclusiu de Girona aplega mig miler de persones

La plaça de Calvet i Rubalcaba i la de Salvador Espriu es converteixen en l'escenari de tretze activitats esportives per sensibilitzar sobre la realitat de la discapacitat

La segona Jornada d’Esport Adaptat i Inclusiu de Girona aplega mig miler de persones
La jornada ha estat tot un èxit de participació // Foto: Pere Duran / Nordmedia

El centre de Girona ha estat el punt de trobada de la segona edició de la Jornada d’Esport Adaptat i Inclusiu, una iniciativa organitzada per la Diputació de Girona amb el suport de l’Ajuntament de Girona i la Generalitat de Catalunya. L’esdeveniment, que ha comptat amb la col·laboració de diverses entitats de la demarcació, ha aconseguit reunir mig miler de participants en una matinal dedicada a l’activitat física sense exclusions.

Un ventall d’activitats per a la integració social

Durant tota la jornada, els assistents han pogut participar en un programa de tretze activitats obertes a tota la ciutadania. Entre les disciplines practicades han destacat el rugbi amb cadira de rodes, la boccia, el futbol sala, el bàsquet, el voleibol adaptat i l’atletisme. També s’han ofert experiències més innovadores com el surfskate, el simulador de surf, el simulador de vela, les arts marcials, l’eslàlom, la dansa i la joëlette, una cadira especialment dissenyada per a terrenys irregulars.

L’objectiu principal d’aquest espai, concebut per la Taula de l’Esport Adaptat —òrgan consultiu del Servei d’Esports de la Diputació de Girona—, és fomentar la convivència entre persones amb discapacitat i sense. Mitjançant aquestes experiències reals, es busca potenciar la igualtat d’oportunitats i apropar la quotidianitat d’aquest col·lectiu al conjunt de la societat gironina.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Ambaixadors d’elit i representació institucional

La jornada ha estat recolzada per la presència de representants de les principals institucions i per dos esportistes referents que han actuat com a ambaixadors. Lara Arenós, jugadora del Bàsquet Girona i medalla de bronze al Campionat Europeu de Sarajevo, ha estat una de les cares visibles. L’esportista va començar en l’esport adaptat per recomanació mèdica a causa d’una displàsia de maluc.

D’altra banda, l’esdeveniment ha comptat amb Vasile Agache, jugador de boccia del Grup Mifas de Girona. Agache, que competeix internacionalment des del 2017, va assolir la dotzena posició en parelles mixtes de la categoria BC4 en els passats Jocs Paralímpics de París 2024. Ambdós testimonis han servit per exemplificar com l’activitat física adaptada és una eina fonamental per a l’autonomia i l’èxit personal.

Secció patrocinada per
logo-fcedf

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES