El Departament de Territori de Catalunya ha anunciat l’inici d’un projecte crucial per millorar l’accessibilitat de l’estació de la Pau de la línia 4 del metro de Barcelona. Aquesta iniciativa té com a objectiu principal garantir que l’estació sigui totalment accessible per a persones amb mobilitat reduïda, millorant alhora l’experiència dels usuaris i permetent un augment de les freqüències del servei de metro.
Amb un pressupost substancial d’1 MEUR i un termini d’execució previst de 15 mesos, aquesta empresa representa un pas significatiu cap a la millora de la infraestructura de transport públic a la ciutat.
La línia 4 del metro, amb una longitud d’uns 16,5 quilòmetres i 22 estacions que connecten el districte de Sant Martí amb Nou Barris, fa de l’estació de la Pau un punt focal d’interconnexió. Actualment, aquesta estació també serveix com a terminal de la línia i ofereix un important intercanvi amb la línia 2, que connecta Paral·lel amb Badalona Pompeu Fabra. Amb un accés principal des de la Rambla de Guipúscoa, l’estació també disposa d’instal·lacions que la connecten amb el carrer de Santander, facilitant la seva accessibilitat.
Una de les mancances actuals és la falta d’adaptació de l’estació per a persones amb mobilitat reduïda en una de les seves andanes. Amb els nous treballs en marxa, es preveu instal·lar un ascensor que connecti aquesta andana amb el vestíbul de l’estació, fent-la totalment accessible. A més, s’implantarà un itinerari específic per a persones amb discapacitat visual i una rampa metàl·lica per facilitar l’accés als trens, permetent una major inclusió i millorant significativament l’experiència dels passatgers amb mobilitat reduïda.
És important destacar que aquests treballs inicials no afectaran la mobilitat durant la seva primera fase, tot i que es requerirà una certa ocupació de la superfície al carrer de Ca n’Oliva, incloent-hi el carril d’aparcament i una part de la vorera entre el passatge de Ca n’Oliva i el carrer de Guipúscoa. Malgrat aquestes petites interrupcions, els beneficis a llarg termini en termes d’accessibilitat i millora del servei justifiquen àmpliament aquestes incomoditats temporals. En conjunt, aquesta iniciativa representa un pas positiu cap a un sistema de transport públic més inclusiu i eficient a la ciutat de Barcelona.