Diumenge, 12 gener 2025
IniciTERCER SECTOR SOCIALLes entitats socials reclamen que la pobresa energètica sigui una prioritat cabdal...

Les entitats socials reclamen que la pobresa energètica sigui una prioritat cabdal per al pròxim Govern

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i l’Aliança contra la Pobresa Energètica demanen a l’actual executiu que avanci tot el que pugui en el desplegament del conveni que regula la pobresa energètica, signat entre la Generalitat de Catalunya i Endesa 

lluita contra la pobresa energètica
Una dona tapada amb una manta prop d’un radiador // Foto: Creu Roja

La lluita contra la pobresa energètica a Catalunya és una prioritat essencial que requereix una acció decidida i coordinada. Per aquest motiu, la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) exigeixen que el compliment del conveni que regula aquest fenomen sigui una prioritat destacada per al pròxim Govern. Amb tres anys des que es va signar aquest acord entre la Generalitat de Catalunya i Endesa, encara hi ha compromisos pendents que cal abordar sense demora.

Entre els compromisos pendents es troba la condonació del deute dels anys 2022 i 2023, una mesura crucial per a moltes famílies que viuen en situació d’incertesa i pressió constant. A més a més, és urgent la creació del fons d’atenció solidària, un mecanisme essencial per prevenir i fer front als impagaments que posen en risc el subministrament energètic. La instal·lació generalitzada dels comptadors socials també és una necessitat prioritària per evitar els riscos associats a les connexions irregulars i garantir una distribució equitativa de l’energia.

És essencial ampliar l’acord a altres empreses energètiques com Naturgy i Iberdrola per assegurar que més llars en situació de vulnerabilitat puguin beneficiar-se de les mesures de suport. La pobresa energètica continua sent un problema creixent a Catalunya, amb el 20% de la població catalana que no pot mantenir la llar a una temperatura adequada, segons les dades de la darrera Enquesta de Condicions de Vida 2023 d’IDESCAT, una xifra que gairebé triplica el percentatge del 2019.

-PUBLICITAT-

-PUBLICITAT-

La Taula del Tercer Sector Social i l’APE defensen que el conveni és una eina efectiva per garantir la protecció i els drets de les persones en situació de vulnerabilitat energètica. Amb la condonació del deute a 41.000 llars catalanes fins ara, es posa de manifest el seu potencial per proporcionar un suport real a les famílies més necessitades. Per això, insten al futur Govern a avançar en el desplegament d’aquesta eina per aprofitar al màxim els seus beneficis.

A més a més, la Taula i l’APE demanen que el futur Govern compti amb elles per a l’elaboració del reglament de la Llei 24/2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica. Aquest reglament ha de ser un instrument que agilitzi els processos de protecció i garanteixi un marc normatiu sòlid per a la prevenció i abordatge d’aquesta problemàtica. També insten al futur executiu català a continuar fent incidència amb el govern espanyol per a la implementació automàtica del bo social elèctric, una eina de prevenció crucial per a les famílies en situació de vulnerabilitat energètica. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES