Diumenge, 4 juny 2023
Diumenge, 4 juny 2023
IniciTercer Sector SocialLa Taula trasllada als partits polítics les propostes de les entitats socials...

La Taula trasllada als partits polítics les propostes de les entitats socials amb motiu de les properes eleccions municipals

propostes taula tercer sector eleccions municipals
Portada del document de propostes de cara a les eleccions municipals // Foto: Taula del Tercer Sector

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya -que agrupa 35 federacions i grans organitzacions que representen 3.000 entitats socials- ha traslladat als partits polítics 20 propostes electorals que les entitats socials fan de cara a les eleccions municipals del proper 28 de maig.

Les propostes s’inclouen en el document ‘El repte de la reconstrucció social. Resposta des dels municipis’ i abarquen diversos àmbits: inclusió lluita contra les desigualtats; dret a l’habitatge i l’energia, treball digne i garantia d’ingressos mínims i prestacions socials; drets socials, millora de l’atenció a les persones i enfortiment dels serveis socials bàsics i reconeixement del tercer sector social.

anunci guies d'arrel

A banda d’aquest document, la Taula del Tercer Sector impulsa ‘Converses 28-M. Els reptes de la reconstrucció social amb els i les alcaldables per Barcelona’, uns col·loquis amb els i les caps de cartell de les formacions polítiques que van aconseguir representació en les darreres eleccions. Les trobades tindran lloc de 9:30 a 11h a la seu de la Taula i els i les candidates explicaran les seves prioritats en polítiques socials municipals i els i les representants de les entitats federades a la Taula podran traslladar-los quines són les seves propostes i preocupacions en l’àmbit social. Ja està confirmada la presència de Jaume Collboni (PSC) el dimecres 12 d’abril; Xavier Trias (Junts), dijous 13 d’abril; Ernest Maragall (ERC), dimarts 18 d’abril; Daniel Sirera (PP), dimarts 2 de maig; i Ada Colau (BComú), dijous 4 de maig.

Les 20 propostes electorals de la Taula

1. Garantir l’empadronament de totes les persones, com marca la llei, i facilitar la informació i les eines d’acompanyament perquè no tenir el padró impedeix l’accés a drets bàsics com l’educació o la salut.

2. Assegurar l’accés a Internet i acompanyar en el seu ús a tota la població a través del desplegament i l’ús de la xarxa comunitària. A més, cal promoure el lliure accés de la ciutadania a la connectivitat WiFi.

3. Implementar mesures i recursos específics per a la infància i adolescència, amb un enfocament preventiu i universal per combatre la pobresa infantil i en el marc de les prioritats de la Garantia Infantil Europea i del Pla d’Acció Estatal per a la Implementació de la Garantia Infantil Europea.

4. Facilitar l’acollida a persones refugiades, sol·licitants d’asil i nouvingudes per motius polítics, de conflicte bèl·lic, pobresa o crisi climàtica mitjançant la creació de mecanismes de coordinació i interlocució amb les entitats socials del territori.

5. Aprovar mecanismes per garantir el compliment de la Llei d’igualtat de tracte i no-discriminació i aplicar mesures d’acció positiva, reversió, correcció, reparació i pal·liació de situacions de discriminació, desigualtat o minorització de caràcter estructural, proporcionades a les necessitats específiques de les persones en situació de major vulnerabilitat.

6. Estendre la creació d’Oficines Antidesnonaments per prevenir, intervenir i mediar en situacions d’emergència social i oferir orientació i assessorament jurídic i social a famílies que no poden afrontar el lloguer o la hipoteca.

7. Aprovar protocols municipals que garanteixin el reallotjament temporal immediat limitat en el temps, o un habitatge digne de substitució, a persones que han estat desnonades. Cal vetllar per minimitzar aquest impacte en els infants.

8. Ampliar el parc d’habitatges de lloguer assequible i aplicar el Pla Sectorial Territorial perquè, com a mínim, un 15% del parc d’habitatge públic sigui social en els pròxims 10 anys. Ara, el parc d’habitatge social a Catalunya no arriba al 2%.

9. Augmentar les reserves mínimes d’habitatge social, previstes a la llei, per respondre les necessitats d’habitatge protegit. Cal seguir l’exemple de la ciutat de Barcelona de destinar un 30% de les noves promocions i grans rehabilitacions a pisos protegits.

10. Vetllar pel compliment de la Llei 24/2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’habitatge i la pobresa energètica i iniciar processos de sanció d’ofici en els casos de talls de subministrament a famílies en situació de vulnerabilitat.

11. Dissenyar i implementar polítiques actives d’ocupació municipals que facilitin sinergies entre els agents polítics, socials i econòmics del territori. També, cal consolidar les estratègies territorials del SOC en l’àmbit de la concertació territorial.

12. Impulsar la contractació pública responsable de manera efectiva per ocupar col·lectius en risc d’exclusió. Cal aplicar l’acord obligatori de reserva per a empreses d’inserció i centres especials de treball i incorporar-hi clàusules socials.

13. Comptar amb la col·laboració de les entitats del tercer sector social per garantir l’accés als drets socials, sobretot de les persones en situació de vulnerabilitat.

14. Impulsar les mesures necessàries per complir amb el 2n Pla Estratègic de Serveis Socials, segons les seves competències. El pla és important per enfortir, dignificar i modernitzar el sistema de serveis socials bàsics.

15. Incorporar estratègies municipals de prevenció i promoció en salut mental en un moment d’empitjorament per la crisi socioeconòmica. A Barcelona, cal que es doni continuïtat al Pla de Salut Mental, que marca les prioritats per a aquesta dècada.

16. Elaborar estratègies municipals de lluita contra la soledat no desitjada sobretot en les persones grans i les que estan en situació de dependència des d’un enfocament preventiu i comunitari.

17. Implementar un Pla d’Inclusió Escolar per avançar cap a l’escola inclusiva i crear una Comissió de Suport a l’Escola Inclusiva que vetlli per aplicar el pla i pel desplegament del decret que assegura una escola per a tothom.

18. Crear òrgans perquè ajuntaments i entitats socials puguin coproduir conjuntament polítiques públiques estables, tenint en compte l’expertesa del tercer sector social en totes les fases del procés i en tots els àmbits.

19. Substituir el gran gruix de subvencions anuals de serveis i suports a les persones, estables i no puntuals, per altres vies de finançament, com convenis i contractes, que donen més estabilitat i garanties econòmiques a les entitats socials.

20. Afavorir els vincles entre sector públic i social a favor de la innovació local. Cal promoure col·laboracions, sinergies i noves metodologies entre municipalisme i tercer sector social per donar resposta als reptes socials i globals.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content