Dimecres, 15 gener 2025
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALLa Fundació Aspros ajudarà a convertir Les Borges Blanques en un espai...

La Fundació Aspros ajudarà a convertir Les Borges Blanques en un espai més accessible en l’àmbit cognitiu

L’entitat i l’ajuntament de la capital de Les Garriges signen un acord de col·laboració

ajuntament les borges blanques ciutat accessible
Membres de l’entitat davant l’Ajuntament de Les Borges Blanques // Foto: Fundació Aspros

La Fundació Aspros i l’Ajuntament de Les Borges Blanques han signat un conveni de col·laboració amb la voluntat de convertir la capital de la comarca de Les Garriges en un espia més accessible en l’àmbit cognitiu.

Mitjançant aquest acord, el grup “Validem” de la Fundació Aspros avaluarà els espais públics de la capital de Les Garrigues per analitzar la seva accessibilitat. Posteriorment, es farà una proposta d’adaptació i la validació d’aquests espais, per tal de corroborar que es converteixen en espais accessibles cognitivament per a totes les persones.

Aquesta anàlisi ha començat pel propi Ajuntament i l’espai on s’ha celebrat la 60a edició de la Fira de l’Oli, així com del programa informatiu.

-PUBLICITAT-

L’acord també contempla el compromís del consistori i del seu equip de professionals a cursar formacions específiques de sensibilització, dutes a terme per part de la mateixa Fundació Aspros. L’objectiu és donar una atenció adequada amb els suports necessaris per potenciar l’autonomia de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament del municipi.

El grup “Validem” forma part del servei d’Accessibilitat Cognitiva i Comunicació Augmentativa i Alternativa “Fem-ho fàcil”, que l’entitat ha creat recentment, i que dona compliment a l’article 9 de la Convenció Internacional de Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES