Dissabte, 8 novembre 2025
IniciENTITATSEl banc de productes de suport de Mifas dona resposta a les...

El banc de productes de suport de Mifas dona resposta a les necessitats reals de la persona atesa

En aquesta entrevista a Gemma Oliver, terapeuta ocupacional i responsable del banc de productes de suport de l’entitat, explica com funciona el servei i de quina manera l’atenció directa es converteix en una experiència personalitzada

El banc de productes de suport de Mifas dona resposta a les necessitats reals de la persona atesa
Productes de suport de l’entitat // Foto: Gup Mifas

El banc de productes de suport de Mifas posa el focus en l’atenció personalitzada i la mirada experta d’una terapeuta ocupacional, que s’encarrega de valorar i acompanyar la persona que rep el producte, i s’assegura que aquest compleixi amb les seves necessitats reals. 

Gemma Oliver, terapeuta ocupacional i responsable del banc de productes de suport de l’entitat, explica com funciona el servei i de quina manera l’atenció directa es converteix en una experiència personalitzada. El servei, sobretot, s’assegura que el producte compleix amb les expectatives i necessitats reals de la persona atesa.

Quina és la importància de la terapeuta ocupacional en aquest procés?

La figura de la teràpia ocupacional és molt rellevant. Bàsicament, és una professió que valora i rehabilita les activitats de la vida diària. Sobretot, detecta totes les necessitats que pugui tenir la persona abans d’introduir un producte de suport. El fet de detectar primer quina és la necessitat abans d’introduir el producte, és essencial.

- PUBLICITAT -

Com es pot accedir al servei i quin és el procediment?

Quan la persona ha fet la demanda, cal demanar cita prèvia perquè la terapeuta ocupacional pugui anar al seu domicili i realitzar una valoració. Llavors, es detecten les necessitats, i també es valora la demanda que ens ha fet la persona usuària per introduir el producte de suport adequat. Un cop determinat el producte, es fa la petició per tal que es pugui portar al domicili. Hi ha una fiança i un copagament essencial, mensual, per poder tenir el producte a domicili.

Per què s’ofereix un servei d’entrenament personalitzat?

Depenent del producte, sí que hi ha disponible una terapeuta ocupacional que pot fer un entrenament les vegades que siguin necessàries, com per exemple, amb una grua per poder ensenyar el seu funcionament.

Es fa un seguiment de l’usuari un cop ha rebut el producte?

Es fa un seguiment del producte i les necessitats, i es comprova si s’han complert o no. Bàsicament perquè la persona pot canviar el seu estat de salut depenent de la seva patologia. Poso que un exemple: podem valorar el que seria una grua de bipedestació, perquè la persona encara té força per poder-se aixecar però necessita l’ajuda de la grua. No obstant, si aquesta persona presenta una davallada, hi ha la necessitat de canviar el tipus de grua. Aquest seguiment és essencial per valorar i confirmar si la persona usuària té el producte de suport adequat en el seu domicili.

Quina relació té aquest servei amb el SÍRIUS de Girona, gestionat també per Mifas?

Els dos serveis van agafats de la mà. Quan no sabem quina és la demanda concreta de la persona, es fa una valoració a nivell de SÍRIUS, que també es pot anar al domicili de la persona per detectar aquesta necessitat. I pot ser que, un cop allà, s’estigui gestionant el producte de suport perquè ja hi introduïm un producte. Amb aquesta relació entre els dos serveis, es dona una qualitat, a nivell més general, a l’hora de realitzar una valoració prèvia i cedir un producte de suport.

Per què és important el copagament?

La valoració de la terapeuta ocupacional és gratuïta, i només es paga una fiança simbòlica, i mínima. A Mifas introduïm el producte de suport en unes condicions òptimes de seguretat i higiene. Així doncs, només paga una fiança mínima i simbòlica, amb l’objectiu que la persona usuària es responsabilitzi del producte i el torni en el mateix estat. És una manera de mantenir la qualitat dels productes de suport de Mifas, i molt important perquè la persona usuària també valori el producte que té en el seu domicili. Gràcies a aquest copagament, Mifas pot reinvertir en altres productes de suport on hem vist que potser hi ha més demanda o necessitats.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.