Dimarts, 22 abril 2025
IniciELECCIONS 14FDincat insta als partits polítics a posar en marxa una legislatura compromesa...

Dincat insta als partits polítics a posar en marxa una legislatura compromesa amb el sector de la discapacitat intel·lectual

Un estudi encarregat per Dincat mostra que encara no s’ha aconseguit revertir l’infrafinançament crònic que arrossega el sector

Reclamacions Dincat nova legislatura discapacitat intel·lectual
Decàleg amb les 10 reclamacions més urgents realitzades per la federació // Foto: Dincat

Segons un estudi encarregat per Dincat, el 75% de les entitats de la discapacitat intel·lectual a Catalunya considera que els increments que ha aplicat el Govern en les tarifes i els mòduls dels serveis són molt insuficients per revertir l’infrafinançament crònic que patia el sector, i un 60% assegura que té problemes econòmics.

Aquestes dades constaten que les mesures preses en l’última legislatura en matèria de discapacitat intel·lectual, tot i haver suposat un pas endavant, no han aconseguit compensar la greu situació que travessa el col·lectiu des de fa anys. 

“Malauradament, els resultats no són cap sorpresa. Encara hi ha molt a fer i molt a millorar en les polítiques públiques per a les  persones amb discapacitat intel·lectual, les seves famílies  i les entitats que les acompanyen” assegura Carles Campuzano, director de Dincat. “Aquests darrers anys no han estat fàcils i la pandèmia ha posat de manifest moltes febleses i mancances que fa anys que Dincat i les seves entitats denunciem. Esperem que el nou Govern es posi les piles i reverteixi aquesta situació abans no sigui massa tard”, afegeix Campuzano.

En termes generals, els resultats de l’enquesta, realitzada a persones amb discapacitat intel·lectual, famílies i professionals del sector, apunten que l’economia, tot i que amb millores, i la inserció sociolaboral són les dimensions que més febles surten d’aquesta legislatura, mentre que la conscienciació social i el reconeixement de drets són els aspectes on més s’ha avançat. Tanmateix, pel que respecta a la inclusió, no es considera que s’hagin produït grans canvis. En aquest sentit, la inacció i els problemes econòmics sorgits per la crisis del coronavirus, la manca de recursos, les llistes d’espera, l’escassa inserció laboral i els problemes d’accés als serveis, són els aspectes que més preocupen al col·lectiu.

Per tot plegat, Dincat insta als partits polítics a posar en marxa una nova legislatura que treballi des del primer moment per revertir la greu situació de les persones que formen part d’aquest col·lectiu.

Una petició que ja es va mostrar en el debat online que la federació va organitzar amb els candidats a les eleccions per Barcelona i en el document que els va fer arribar amb els 10 punts clau que el nou govern de la Generalitat ha d’atendre per garantir la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.