Una sentència obliga l’empresa Konecta a readmetre a un centenar de teleoperadors amb discapacitat

sentencia readmissió teleoperadors discapcitat aeat
Els acomiadats treballen al servei telefònic de cita prèvia de la AEAT // Foto: Arxiu
sentencia readmissió teleoperadors discapcitat aeat
Els acomiadats treballen al servei telefònic de cita prèvia de la AEAT // Foto: Arxiu

El Tribunal Superior de Justicia de Madrid (TSJM) ha declarat nul l’acomiadament col·lectiu que volia practicar l’empresa Konecta amb el quasi centenar de teleoperadores amb discapacitat que des de feia tres anys prestaven per l’Agència Tributària el servei de cita prèvia.

La sentència condemna a Konecta, controlada pel Banc de Santander, a readmetre als treballadors amb discapacitat acomiadats en les mateixes condicions anteriors a l’acomiadament amb l’abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins que la readmissió sigui efectiva.

La sentència va ser dictada el passat 21 de desembre i ha estat notificada a les parts fa pocs dies, dictamina que Konecta “va haver de procedir a subrogar de forma immediata a tots els treballadors afectats sense realitzar cap procés de selecció”. En conseqüència, absol a les empreses Grupo SIFU, Servicios Integrales de Fincas Urbanas, SL, i ServinForm.

El passat mes de juliol aquestes persones van començar una campanya de mobilitzacions i aturades davant del seu imminent acomiadament, després de l’adjudicació del servei a l’empresa Konecta, que no volia subrogar amb les condicions laborals i els drets d’aquests treballadors, tot i que la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP) els obligava clarament.

banner-electium_300x250-V3_nou copy

L’esmentada Llei garantitza la conservació del lloc de treball a les persones amb discapacitat que presten servei en un Centre Especial de Treball (CEE), com és el cas.

No obstant, Konecta es va limitar a oferir als afectats incorporar-se a un procés de selecció oberta i es va negar a acceptar la subrogació, emparant-se en l’article 18 del conveni del sector del Call Center. A més, es va endur el servei a Sevilla i durant les primeres setmanes va deixar d’atendre trucades en català, valencià i gallec, en contra del que estipulaven les plecs del contracte.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*