Una gran part dels col·legis espanyols a l’estranger no són accessibles pels estudiants amb discapacitat

Només el Maria Moliner d’Andorra disposa d’educadors especialitzats

col·legis espanyols estranger accessibilitat estudiants discapcitat
Col·legi espanyol Federico García Lorca a París // Foto: EP

Una gran part dels centres docents no universitaris de titularitat exclusiva de l’Estat espanyol a l’estranger no tenen les condicions mínimes d’accessibilitat universal per garantir l’accés en igualtat de condicions a estudiants amb discapacitat.

Aquesta és la conclusió que s’extreu de la resposta de l’Executiu a una pregunta en aquest sentit formulada per escrit de la senadora del Grup Parlamentari de Podem, Virginia Felipe, a proposta del Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI).

No obstant, en la mateixa resposta, el Govern ha precisat que tots els centres de recent creació, i un que està previst construir a Rabat (Marroc), reuneixen les condicions d’accessibilitat exigides per la legislació espanyola i la del país en les que es troben.

Respecte als protocols d’atenció i suport a l’alumnat amb discapacitat, dels 18 centres amb titularitat exclusiva de l’Estat, només el María Moliner d’Andorra disposa d’educadors especialitzats facilitats pel Govern local.

Dels 18 centres, vuit tenen estudiants amb discapacitat entre el seu alumnat, i en la majoria d’aquests, és el propi professorat qui reforça i atén les necessitats dels estudiants amb necessitats educatives especials.

CERMI considera “inacceptable” que segueixin existint barreres físiques, tecnològiques i carències de suport que dificultin l’accés en igualtat de condicions a persones amb discapacitat en els centres espanyols a l’estranger, un fet que vulnera la legislació nacional en matèria d’educació inclusiva i la Convenció Internacional dels Drets de les Persones amb Discapacitat.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*