La Taula del Tercer Sector aposta perquè la tecnologia mòbil permeti millorar l’atenció de col·lectius vulnerables

Es presenten 5 apps socials en el marc del Mobile World Congress

tercer sector social tecnologia mòbil co·lectius vulnerables
Les apps es van presentar en el marc del Mobile World Congress // Foto: Taula Tercer Sector

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, que agrupa 35 federacions que representen més de 3.000 entitats socials, va presentar a l’estand de la Fundació Mobile World Capital, en el marc del Mobile World Congress, 5 apps que les entitats socials estan utilitzant per millorar l’atenció dels col·lectius vulnerables amb les quals treballen.

D’aquesta manera, la Taula del Tercer Sector va voler demanar la implicació de la indústria mòbil en l’atenció de col·lectius vulnerables. Per la Taula del Tercer Sector la tecnologia mòbil i les apps han de permetre atendre millor als col·lectius vulnerables i arribar a més persones necessitades. Per la qual cosa, les entitats socials demanen el compromís d’empreses i AAPP per al desenvolupament i posada en marxa de solucions tecnològiques més accessibles i amb un major impacte social. D’aquesta manera, les entitats socials encaren la seva transformació digital com una oportunitat per a millorar la qualitat dels seus serveis, empoderar els usuaris i incrementar la participació ciutadana.

Les 5 apps presentades al Mobile World Congress van ser:

App Sport2live – L’esport com a teràpia de reinserció:

És una aplicació mòbil que permet fer seguiment i compartir informació online entre equips terapèutics i persones que tenen o han tingut problemes d’addiccions i/o problemes de salut mentals. A través d’aquesta app, els entrenadors poden reportar l’assistència de tots els seus pacients a les sessions d’esports que imparteixin. D’aquesta manera a la propera cita del pacient amb el terapeuta, aquest últim tindrà informació de la seva evolució que hauran reportat els entrenadors. Està demostrat que si l’usuari segueix els entrenaments de manera continuada té més possibilitats de revertir la seva situació de vulnerabilitat.

Fundació Miquel Valls

Presentació sobre noves tecnologies i materials d’accés al ordinador per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA. S’hi han presentat exemples com: ratolí adaptat, tecnologia eye tracking (exemple: irisbond) i commutadors, però a més d’aquests elements de hardware, també comparitan amb els assistents programes com Grid 3 o apps com Dwell Clicker 2.

Grid 3: permet la comunicació cara a cara, la comunicació remota mitjançant telèfon, missatgeria i correu electrònic, la participació en xarxes socials, l’accés simplificat a l’oci (música, videos…), el control de l’entorn i l’accés a l’ordinador… de forma totalment adaptada al nivell i necessitats de cada persona.

Dwell Clicker 2: és una aplicació de Windows que permet utilitzar un ratolí o altres dispositius sense haver d’utilitzar botons o clicar. És ideal per persones que necessiten elements de comunicació alternatius.

Arrels Fundació

La Fundació Arrels ha creat una aplicació mòbil que permet a la ciutadania avisar de la ubicació de les persones que dormen al carrer. La informació arribarà als equips de carrer d’Arrels i servirà per millorar l’atenció a les persones que dormen al ras a la ciutat de Barcelona, així com per quantificar la problemàtica, tant a la capital catalana com a la resta de Catalunya. L’APP es diu ‘Arrels Localitzador’ i es pot descarregar en Android i IOS, és gratuïta i permet donar detalls, com la ubicació exacta de la persona que dorm al carrer, si aquesta persona és home o dona, si està sola o en grup, si es troba en un caixer, un portal o altre tipus d’espai o si té animals.

Associació Sant Tomàs

L’aplicació permet publicar les noves demandes de voluntariat, donar-se d’alta com a voluntari i apuntar-se a les ofertes. L’App, de decàrrega gratuïta, també permet informar-se de les darreres notícies i fer un donatiu. L’App té un disseny funcional i intuïtiu. A més, té un sistema d’avisos, el qual emet un avís al mòbil o tableta cada cop que hi ha una nova oferta de voluntariat.

Suara Cooperativa

  – L’app InfoBarris: Xarxa col·laborativa que connecta recursos i persones.

Proporciona informació de tots els establiments i equipaments d’interès pels professionals. Crea comunitat entre els i les professionals. Permet ubicar diferents llocs concrets i d’interès en un mapa, així com crear la ruta per arribar-hi. L’aplicació ajuda a localitzar espais de descans, lavabos, biblioteques, hospitals, cafeteries, etc.

  – I l’app Young: Young és un projecte que es va crear per millorar la participació i implicació dels joves en les activitats de la comunitat. L’aplicació pretén donar veu als joves per poder dur a terme aquelles activitats que els hi agradaria fer. Adequa l’oferta d’activitat de les entitats dels barris a les necessitats. Els joves es converteixen en agents actius dels barris.

La presència de la Taula del Tercer Sector al Mobile World Congress es va emmarcar en el projecte ‘m4Social’ impulsat per la mateixa Taula del Tercer Sector i en col·laboració amb la Fundació Mobile World Capital, La Fundació La Caixa, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

El projecte ‘m4Social’ connecta l’acció social i el món tecnòlogic per accelerar la transformació digital de l’atenció a les persones, contribuint a l’empoderament de la ciutadania i de les entitats socials. Per tercer any consecutiu, la Taula del Tercer Sector ha estat present al congrés de la telefonia Mòbil de Barcelona.

Durant la seva intervenció, la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Francina Alsina va ressaltar que “no pot haver-hi transformació digital sense transformació social. Són dues cares de la mateixa moneda. L’última tecnologia que ens ha visitat aquesta setmana al Mobile World Congress, de la mà tant de grans corporacions com de petites i mitjanes empreses i d’emprenedors, no serà realment transformadora de la nostra societat si no té una clara vocació de millorar les condicions de vida de tothom, sense exclusions, i en particular dels que més ho necessiten”. Alsina també va destacar que “només amb un enfocament clarament social del desenvolupament i l’aplicació de les tecnologies de la informació i de les comunicacions aconseguirem que realment aquesta revolució arribi a tots i cadascun dels nostres ciutadans i ciutadanes”.

Font: Taula del Tercer Sector Social

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*