La Responsabilitat Social Empresarial (RSE), rendibilitat o imatge

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
rse rendibilitat imatge
Logo de Responsabilitat Social Empresarial // Foto: Arxiu

Estem davant d’un repte de transformació social i canvi en la gestió empresarial que va madurant. Cada any són més les empreses sensibilitzades que busquen unir la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) al seu negoci principal, i que inclouen en la seva estratègia millorar l’entorn social en què operen començant amb els actors més propers a ells, els seus clients, els seus empleats i el medi ambient.

La RSE, lluny de veure com una cosa independent i allunyat de l’Alta Direcció ha arribat per quedar-se a les companyies. Pimes, mitjanes i grans empreses han pres consciència de la necessitat d’integrar el concepte de RSE, que fa anys era un complet desconegut, dins de l’estratègia del seu negoci.
Diferents estudis indiquen que al voltant del 90% dels consumidors prefereixen comprar a Marques o Empreses Socialment Responsables, i que cada dia són més les empreses que es dirigeixen a alinear els seus processos productius i comercials amb les necessitats de l’entorn que les envolta. Ja no només es parla d’un retorn econòmic, sinó que la Tornada Responsable pren cartes en l’assumpte. Fa uns anys ens trobàvem amb una gran desconeguda que a nivell d’imatge quedava molt bé en les memòries anuals, però que encara era un assumpte pendent d’implementar en termes tangibles d’aportació social i resultats empresarials.
Avui hem avançant en presa de consciència i implementació de polítiques reals, tangibles i concretes, hem avançant en un concepte que lluny de ser intranscendent està més que justificat i que ja forma part de l’estratègia de negoci de les principals empreses líders de qualsevol mida i sector a Espanya. S’ha passat d’un contacte molt lleuger amb l’RSE basat en un concepte que tenia a veure només amb la reputació, cap a una visió estratègica vinculada a la generació d’oportunitats de negoci.

Només quan la RSE es troba integrada en l’ADN de l’empresa, pren partit en els comitès de direcció, forma part de la seva cultura d’empresa i es tradueix en polítiques concretes transformadores del seu entorn, es configura com una eina real que influeix en què una empresa sigui més competitiva i sostenible a llarg termini.
A Espanya ha experimentat un important desenvolupament al nostre país en els últims anys tot i trobar-se en un context econòmic desfavorable. I això és perquè l’empresa no és la que decideix. És el consumidor el que tria on vol comprar un producte o gaudir d’un bé o servei. Si els clients cada vegada tenen en compte més els criteris responsables que apliquen les empreses a l’hora de prendre la seva decisió de compra, cal que aquestes no només implementin programes de RSE i es quedin al calaix, sinó que li donin visibilitat, que facin les coses bé i que compten que ho fan i com ho fan.

El Consell Espanyol per a la Defensa de les persones amb Discapacitat i / o amb dependència (CEDDD) participa en l’àmbit de la RSE a través d’Alares, una empresa líder en la prestació de serveis i cures, des de fa més de 20 anys, a les persones i les seves famílies, ajuda a les companyies a millorar l’experiència amb els seus clients, dissenyant productes ad hoc per a cada empresa. Alares porta impulsant també des de fa anys el Certificat i Segell ESR d’Empresa Socialment Responsable.

Font: Consell Espanyol Defensa Discapacitat i Dependència (CEDDD)

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa un comentari