Un grup de 19 persones amb discapacitat protagonitzen una campanya en defensa dels ODS

Impulsada per la Fundació Adecco sota el lema #ToTambién

campanya adecco defensa objectius desenvolupament sostenible
La igualtat de gènere és un dels ODS que defensa la campanya // Foto: Fundació Adecco

La Fundació Adecco junt amb el suport de 30 empreses compromeses amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), han presentat la campanya #YoTambién protagonitzada per 19 persones amb discapacitat, amb l’objectiu de fer front a la visió sobreprotectora que existeix vers aquest col·lectiu i canviar el rol que habitualment se’ls atribueix com a “beneficiaris” de l’acció social.

Tot i que els drets de les persones amb discapacitat han avançat en els darrers anys, encara se’ls segueix veient com un “col·lectiu al que s’ha d’ajudar” i no com a ciutadans actius que poden aportar valor a la societat. En aquest sentit, el director general de la Fundació Adecco, Francisco Mesonero, ha assegurat que “la normalització és fonamental per aconseguir la plena inclusió”.

banner-electium_300x250_v2

Per aquest motiu, els 19 protagonistes de la campanya s’han convertit en activistes per defensar els drets fonamentals i els reptes globals als que s’enfronta la nostra societat, sota el lema “#YoTambién apoyo los ODS”.

“Volem que se’ns vegi com a ciutadans actius que defensem i perseguim el mateixque qualsevol persona; que tenim cura i protegim el nostre Planeta, que perseguim la igualtat d’oportunitats, que fem davant de les injustícies, … i tot això, més enllà de la nostra discapacitat. Volem que no només se’ns vegi com a beneficiaris de l’acció social, també volem que se’ns vegi com a persones que contribueixen al progrés i al bé comú “, comenta Elena B. Polanco, protagonista de la campanya.

La campanya a les xarxes socials va acompanyada de la creació d’un calendari que recull la defensa dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), del que s’han distribuït 11.000 unitats en les empreses col·laboradores per traslladar un doble missatge. Per un costat conscienciar i donar a conèixer els ODS i posar en valor la importància de treballar junts per assegurar el compliment de l’agenda 2030 de l’ONU. I per l’altre, trencar amb el paradigma i visió tradicional de les persones amb discapacitat com a grup social beneficiari de l’acció social de les empreses.

“Encara hi ha molt camí per recórrer perquè les persones amb discapacitats’enfrontin en igualtat de condicions a l’educació, formació, ocupació, oci etc; i per això, hem de seguir treballant amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible des de la seva dimensió social. No obstant això, a través d’aquesta campanya, volem posar en valor la seva participació activa en la societat com qualsevol altre ciutadà per aconseguir la normalització com a via fonamental cap a la plena inclusió”, afirma Mesonero.

A Espanya, és la Xarxa Espanyola de Pacte Mundial qui té el mandat de l’ONU per apropar l’Agenda 2030 al sector privat. Per això, Cristina Sánchez, subdirectora d’aquesta entitat, destaca que “l’Agenda 2030 és el full de ruta global que desgrana els objectius de la comunitat internacional i afavoreix un desenvolupament sostenible i igualitari col·locant al planeta i als les persones en el centre. Per a la seva consecució necessitem treballar tots en aliança: governs, sector privat i societat civil sota la premissa de no deixar ningú enrere. Això inclou, per descomptat, a les persones amb discapacitat que també tenen a les seves mans l’oportunitat de ser agents de canvi com a ciutadans, treballadors o consumidors “.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*