Només cinc municipis catalans tenen el cinc per cent de taxis adaptats que exigeix la llei

Representen el 22% dels municipis de més de 50 mil habitants

taxi adaptat municipis catalunya
Només Girona, Mollet, Reus, Tarragona i Sabadell compleixen la normativa // Foto: Pixabay

Només els municipis de Girona, Mollet, Reus, Tarragona i Sabadell compleixen a Catalunya amb el 5% de la seva flota de taxis adaptada a les persones amb discapacitat, tal i com exigeix el Reial Decret 1544/2007, segons l’estudi Estat de la flota de taxis accessibles en municipis de més de 50.000 habitants, impulsat per la Fundación ONCE i el Comitè Espanyol de Representants de persones amb Discapacitat (CERMI), principal plataforma de la discapacitat a Espanya.

Aquests cinc municipis representen només el 22% dels municipis de més de 50.000 habitants que haurien de complir amb la normativa. La majoria de la resta de municipis que no compleixen amb aquesta obligació es troben situats  l’àrea metropolitana de Barcelona, zona que concentra la major part de persones amb discapacitat a Catalunya.

La norma establia un termini de 10 anys per al compliment d’aquest mínim del 5 per cent, termini que va concloure al desembre.  A tot Catalunya hi ha comptabilitzats 129 taxis adaptats o Eurotaxis, 18 més que el 2014.

Tot i aquestes xifres, l’estudi apunta a una clara millora en l’accessibilitat dels taxis en el conjunt de l’Estat, ja que l’any 2014, any de la darrer estudi, el percentatge de municipis que complien amb la normativa era del 27,4%, mentre al novembre de 2017 s’havia arribat al 37%.

Malgrat aquesta lleugera millora en l’estudi es fa també una clara crítica en aquest àmbit a les comunitats autònomes de Madrid i Barcelona, que són les que concentren un major població de persones amb discapacitat. Concretament un 14% i un 16% respectivament.

Des del Comitè Català de Representants de les Persones amb Discapacitat (COCARMI) han recordat que la norma només fa referència a les mesures d’accessibilitat per a usuaris de cadires rodes. Un servei de taxi accessible, a més, hauria de contemplar que les tarifes estiguessin en formats accessibles per persones amb discapacitat visual i discapacitat intel·lectual, així com la instal·lació d’anella magnètica per les persones amb discapacitat auditiva, entre altres aspectes.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*