Més de 150 directius empresarials a la presentació del primer llibre de Cristian Rovira

El vicepresident del Grupo SIFU dóna la volta al concepte de RSC i RSE

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
presentació llibre cristian rovira
Cristian Rovira a la presentació del seu llibre // Foto: Grupo SIFU

Més de 150 directius del món empresarial català van assistir aquest dimarts a la presentació del primer llibre del vicepresident del Grupo SIFU, Cristian Rovira titulat “Responsabilidad Social Competitiva. Empresas que hacen bien su trabajo y el bien con su trabajo” que va tenir lloc al Palau Robert de Barcelona.

L’obra d’aquest jove empresari i emprenedor, dóna la volta al concepte de Responsabilitat Social Corporativa o Empresarial (RSC o RSE). Cristian Rovira posa de manifest que “la rendibilitat econòmica, la sostenibilitat i la responsabilitat social són compatibles i estan ja a l’ADN de moltes empreses”.

Per a Rovira “no n’hi ha prou amb els rentats de cara que pretenien fer algunes empreses sota el concepte de la RSC”. Cada vegada més, els consumidors compren valors i no productes, per la qual cosa “hem de partir de la base que la sostenibilitat no està renyida amb la rendibilitat de les empreses, sinó tot el contrari, és una necessitat que vagin de la mà i pot ser la clau per diferenciar-se i triomfar en el panorama econòmic”.

El llibre, de la col·lecció Empresa Activa i publicat per l’editorial Urano, està dirigit especialment a empresaris i emprenedors i conté idees per redirigir el negoci amb una perspectiva diferent i ofereix les claus per saber aplicar la Responsabilitat Social Competitiva. A més, es basa en nombrosos exemples d’empreses i emprenedors d’èxit, del nostre país i de fora, que ja han posat en pràctica aquesta nova forma de fer negocis.

En aquest sentit, Silvio Elías, cofundador i director general de Veritas, una de les empreses que Rovira destaca com socialment competitiva, afirma que “la força de les empreses radica en la capacitat i la força de les persones”. D’altra banda, Dídac Lee, emprenedor i un dels autors del pròleg del llibre, parafraseja Ben Parker (el tiet d’Spiderman) amb la seva frase “un gran poder implica una gran responsabilitat”, per tal de posar de manifest el compromís social de les organitzacions. Per l’Albert Bosch, un altre dels autors del pròleg, a més d’emprenedor i aventurer, “avui en dia ser neutral significa convertir-se en culpable”. Per a Bosch, davant dels problemes socials o mediambientals “les empreses tenen l’obligació de posicionar-se per formar part de la solució i no del problema”.

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa un comentari