L’astrofísic i professor català Jesús Guillén imparteix una sessió formativa sobre educació emocional a l’aula

Dins d’una uniciativa del 34è Concurs Escolar de l’ONCE

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
JESÚS GUILLÉN
Jesús Guillén // Foto: ONCE

L’astrofísic per la Universitat de Barcelona i professor del Màster de neurodidàctica de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid, Jesús Guillén, ha impartit una sessió interactiva per internet amb professors de tot Espanya en què ha parlat de l’educació emocional a l’aula i com influeixen les emocions en l’aprenentatge.

El coautor del llibre “Neuromitos en educació: l’aprenentatge des de la neurociència” i reconegut bloguer entre la comunitat docent, ha basat la seva xerrada en els coneixements científics més recents, proposant una nova mirada educativa en què considera essencial atendre les necessitats emocionals, socials i físiques de tots els nens i adolescents i aprendre des de i per a la vida.

Es tracta d’una iniciativa del 34 Concurs Escolar de l’ONCE i la seva Fundació en el qual conviden els docents i estudiants a treballar i reflexionar sobre com poder fer una escola més oberta, diversa i per a tothom.

Els objectius d’aquestes sessions interactives són complementar l’aportació didàctic que ja ofereix el concurs escolar, amb una formació actual i constant per al professorat; permetre al professorat plantejar dubtes sobre la temàtica que l’especialista imparteixi; i arribar a ser un referent per als professors, pel que fa a formació es refereix, considerant les sessions com un valor diferencial d’altresconcursos escolars.

El concurs escolar de l’ONCE és un programa de sensibilització educativa que pretén treballar a l’aula de manera activa el canvi d’actituds i l’actuació dels alumnes per mantenir una convivència respectuosa. Cada any, més de 2.000 professors i 150.000 alumnes treballen sobre qüestions que tenen a veure amb el seu entorn social més proper.

Sota el lema “Reinventem junts una escola per a tothom”, el concurs posa a disposició dels participants diverses eines perquè puguin treballar sobre aspectes tan rellevants com l’educació emocional, l’intel·ligències múltiples, l’ús de les noves tecnologies, el redisseny d’espaiescolar o la diversitat a l’aula.

Al 34 concurs escolar de l’ONCE i la seva Fundació poden participar tots els alumnes dels centres educatius espanyols públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’educació especial i Formació Professional. Els estudiants de Primària i Especial hauran de realitzar un cartell que reivindiqui una escola per a tots i totes, que haurà d’anar acompanyat d’una audiodescripció. Mentrestant, els escolars de l’ESO, FP i Batxillerat hauran de gravar una peça audiovisual (d’un minut de durada) que ha d’anar acompanyada d’un guió detallat.

Cada grup o aula haurà pujar a la pàgina web del concurs (www.concursoescolaronce.es) el seu treball. El model educatiu inclusiu de l’ONCE és un exemple d’èxit: en ell la taxa d’abandonament escolar al final de l’ESO és només del 9’6%, enfront del 11% de la mitjana europea o el 20% en la xifra global d’Espanya (Informe Monitor de l’Educació i la Formació de 2016, Comissió Europea).

Actualment gairebé el 99% de l’alumnat amb discapacitat visual s’escolaritza en col·legis ordinaris, al seu poble, barri o ciutat de residència, seguint el currículum escolar oficial. Aquest bagatge i aquesta experiència són la base d’aquesta edició, on tot el material educatiu ha estat elaborat per especialistes de l’educació per abordar (en línia al currículum escolar) els grans principis de l’escola del futur, l’escola per a tots i totes.

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa un comentari