L’Associació Alba necessita urgentment aconseguir places d’habitatge per les persones vulnerables

Els responsables ho posen de manifest en la seva Assemblea General de Socis

associació alba assemblea places habitatge persones vulnerables
L’Assemblea de Socis es va celebrar aquest passat dissabte // Foto: Associació Alba

Sota el lema “Volem ser una entitat amb swing” l’Associació Alba va celebrar el passat dissabte la seva Assemblea General de socis per rendir comptes de les activitats dutes a terme durant l’any passat i explicar els nous reptes que assumirà enguany.

Un dels aspectes destacats de la jornada va ser la referència que es va fer sobre la problemàtica de la manca de places d’habitatge que Alba arrossega des de fa un anys ha centrat també una part de l’Assemblea. Actualment només un 21% de les persones ateses de l’entitat tenen plaça d’habitatge entre les llars residències i els pisos socials amb què compta l’entitat. Són 69 persones davant les 326 que atén Alba. L’entitat es troba amb un 100% d’ocupació de les seves places i no compta amb marge de maniobra en cas de casos d’urgència. A més s’ha detectat que en menys de 5 anys entre 25 i 30 persones necessitaran d’un lloc on viure, ja sigui perquè els pares són grans i no se’n podran fer càrrec o perquè les persones han manifestat que volen anar a viure en parella, amics, o en un pis amb suport.

En aquest sentit, els responsables de l’entitat van explicar que es vol iniciar un nou Pla d’habitatge per a trobar solucions a aquest problema i es plantegen el repte de poder aconseguir abans del mes de juny del 2018 de 6 a 10 places disponibles.

Una de les primers accions és ampliar el parc d’habitatges d’Alba que actualment consta amb 10 pisos, alguns de propietat i d’altres de lloguer, que l’entitat posa a disposició de les persones més vulnerables a preus socials. Així doncs es farà una crida entre les famílies i també a nivell de ciutadania per ampliar aquest parc i buscar pisos en bones condicions que es puguin arreglar amb poca inversió i que l’entitat es responsabilitzi i garanteixi el pagament d’un lloguer cada mes al propietari i que els ocupin les persones que hi ha actualment en llista d’espera. L’altra opció és trobar una habitatge que pugui adaptar-se com a llar residència i que no suposi una gran inversió per a l’entitat.

En aquesta línia Maite Trepat va explicar que el projecte de l‘equipament multifucional de Sant Martí de Maldà continua sent vàlid i necessari per a donar resposta a les persones amb més necessitat de suport.

L’entitat ha elaborat un nou pla de finançament basat en un 60% amb subvencions , convenis i aportacions en un préstec d’un 40% de la inversió en molt bones condicions que ja s’ està fent gestions per la seva tramitació i que Alba pot assumir gràcies al poc nivell d’endeutament que té actualment.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.