La subtitulació ja està present en la publicitat audiosvisual de medicaments sense recepta

Donant compliment a al Real Decret Legislatiu 1/2015

subtitulació medicaments sense recepta
Aquestes campanyes s’emeten principalment per televisió // Foto: gencat

Les persones amb discapacitat auditiva podran a partir d’ara accedir als continguts sonors de les campanyes publicitàries de medicaments que no necessiten prescripció facultativa, emeses fonamentalment per televisió.

Aquests espais publicitaris han començat a incorporar la subtitulació en obert dels missatges locutats, donant compliment al Real Drecret Legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel que es va aprovar el text refós de la Llei de Garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, què en el seu article 80 estableix que “els missatges publicitaris dels medicaments que s’emetin en suport audiovisual hauran de complir les condicions d’accessibilitat per a persones amb discapacitat establertes en l’ordenament jurídic per a la publicitat institucional”

Aquesta era un exigència que el Comiè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) venia reiterant tant al ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, com a la indústria farmacèutica que elabora aquests medicaments.

El CERMI considera que l’accessibilitat universal ha d’estar present en tots els àmbits de la comunicació audiovisual però especialment en els temes relacionats amb la salut i l’atenció personal.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*