III Congrés Internacional sobre Famílies i Discapacitat: Com millorar la competència social dels infants?

Els dies 31 de maig i l’1 de juny organitzat per Dincat i Plena Inclusión

congres discapacitat famílies
Logo del congrés // Foto: DIncat

Els dies 31 de maig i 1 de juny tindrà lloc a la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de Barcelona el III Congrés Internacional Famílies i Discapacitat. Competència social en la Infància: Un repte urgent ha estat promogut per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, Universitat Ramon Llull, i organitzat conjuntament amb DINCAT i Plena Inclusión.

El congrés es centrarà en l’adquisició de la competència social i la interacció entre iguals, una de les qüestions més importants per a tots els infants, i en especial per aquells amb trastorns del desenvolupament.

“D’acord amb la recerca disponible, els infants amb trastorns del desenvolupament tenen un risc més elevat de mostrar dificultats significatives en la seva capacitat d’establir relacions amb els seus iguals i fer amistats, tant a l’escola com a la comunitat, cosa que posa en risc la seva acceptació i plena inclusió a la societat”explica Climent Giné, professor emèrit de Blanquerna i investigador principal del Grup de Recerca “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius”.

És per aquest motiu que l’objectiu del congrés és conèixer i difondre les estratègies dirigides a promoure la interacció entre iguals d’infants de 3 a 5 anys amb trastorns del desenvolupament en el context familiar i escolar, a partir de pràctiques basades en evidències així com també “a partir de la recerca que en els darrers anys hem dut a terme grups de recerca de la Universitat Ramon Llull, la Universidad Autónoma de Madrid i la Universidad Católica de Valencia, amb la participació d’escoles i famílies”, afegeix Climent Giné.

Treballar, per tant, en aquest terreny, “és una condició indispensable per a fomentar que els infants amb necessitats de suport puguin portar una vida el més normalitzada, i enriquida possible sota els principis de la inclusió i la diversitat”, explica Sílvia Picón, Tècnica Programa SAFDID (Servei d’Atenció a Famílies especialitzat en la Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament) de Dincat. En ocasions aquest objectiu pot ser un repte per a professionals i famílies.

“Requereix una resposta diversificada que contempli les característiques, necessitats i potencialitats particulars dels infants, els entorns, i tots aquells agents implicats en el desenvolupament. I a l’hora, proposa també l’adopció d’un ventall d’estratègies, materials específics i propostes concretes que s’ajustin a la fita de potenciar aquestes habilitats”, afegeix Picón.

Un altre aspecte rellevant d’aquest esdeveniment, és la seva representació en la importància de recórrer el camí conjuntament, professionals i famílies.

El congrés s’adreça prioritàriament al professorat de l’etapa de preescolar dels centres ordinaris i de les llars d’infants, als i les professionals dels centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP), al professorat dels centres d’educació especial, als i les professionals dels serveis educatius i social i a les famílies.

El programa del congrés inclou la participació El congrés s’adreça prioritàriament al professorat de l’etapa de preescolar dels centres ordinaris i de les llars d’infants, als i les professionals dels centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP), al professorat dels centres d’educació especial, als i les professionals dels serveis educatius i social i a les famílies.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.