Estudiants i docents dels centres educatius de Barcelona fan propostes per a una escola inclusiva

Més d’11.400 estudiants i 217 docents participen al 24è concurs escolar de l’ONCE

concurs escolar once propostes escola inclusiva
En aquesta edició hi han participat més de 11.000 alumnes // Foto: ONCE

Sota el lema “Reinventem junts una escola per a tothom”, un total d’11.455 escolars i 217 docents de 154 centres educatius de Barcelona han treballat i reflexionat sobre com poder fer una escola més oberta, diversa i per a tothom, gràcies a la seva participació en el 34è concurs escolar del Grup Social ONCE.

A través d’aquest concurs, els participants han pogut treballar sobre aspectes tan rellevants com l’educació emocional, les intel·ligències múltiples, l’ús de les noves tecnologies, el redisseny de espai escolar o la diversitat a l’aula. D’aquesta manera, han estat els propis escolars i docents els que han realitzat diferents propostes per fer una escola per a tothom.

En aquest 34 concurs escolar del Grup Social ONCE, en el qual han participat 140.268 escolars i 3.159 docents de 2.301 centres educatius, han treballat tots els escolars dels centres educatius espanyols públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’educació especial i Formació Professional. Els estudiants de Primària i Especial han realitzat un cartell que reivindica una escola per a tothom, acompanyat d’una audiodescripció. Mentrestant, els escolars de l’ESO, FP i Batxillerat han gravat una peça audiovisual acompanyada d’un guió detallat.

A partir d’aquí, com en anteriors edicions, el concurs ha de passar per tres fases en què els jurats seleccionaran els millors treballs: la fase provincial, la decisió es produirà durant aquest mes de març; la fase autonòmica, al mes d’abril; i la fase estatal.

El model educatiu inclusiu de l’ONCE és un exemple d’èxit: en ell la taxa d’abandonament escolar al final de l’ESO és només del 9;6%, enfront del 11% de la mitjana europea o el 20% en la xifra global de Espanya (Informe Monitor de l’Educació i la Formació de 2016, Comissió Europea).

Actualment gairebé el 99% de l’alumnat amb discapacitat visual s’escolaritza en col·legis ordinaris, al seu poble, barri o ciutat de residència, seguint el currículum escolar oficial, gràcies als convenis de col·laboració de l’ONCE amb les administracions educatives de caràcter estatal i autonòmic.

Deixa un comentari