Estat i necessitats del taxi adaptat

LaNitMesIn_banner_728x90
taxi adaptat taula
Taula taxi adaptat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona // Font: Taxi Services Provider

Segons un informe publicat a mitjan mes de gener d’aquest any, l’Àrea Metropolitana Barcelona (integrada per 36 municipis) compta en l’actualitat amb més de 10.500 taxis. Pel que fa al nombre de taxis adaptats per a persones amb discapacitat, a partir d’un informe del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), Barcelona disposa en l’actualitat de 88 vehicles, és a dir; de 0,9 taxis adaptats per cada 1.000 habitants amb problemes de mobilitat reduïda legalment reconeguda. El rànquing de ciutats amb taxis adaptats a Espanya, el lidera Madrid amb més 500 vehicles.

Segons l’últim cens, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) al voltant del 8,1% de la seva població que pateix algun tipus de discapacitat reconeguda, i Badia del Vallès és el municipi que té una taxa més alta amb més del 13% del seu cens.

Discriminació a les persones amb mobilitat reduïda

Aquest informe deixa veure que hi ha una discriminació real respecte a les persones amb mobilitat reduïda. El 8,1% de la població de l’AMB suposa un total de 260.315 habitants amb alguna discapacitat reconeguda, de la qual, el 35,51% (segons l’últim cens), correspon a persones amb mobilitat reduïda, deixant un total de 92.400 habitants reconeguts com PMR. Per tant, si apliquem la ràtio taxi per habitant per a aquest col·lectiu, tan sols disposem de 0,9 taxis per cada 1000 habitants amb problemes de mobilitat reduïda.

banner-electium_300x250_v2

Si “comparem” aquestes dades amb el nombre total de taxis de l’àrea metropolitana, que són els 10.500 i la seva població de 3.200.000 habitants, veiem que la mitjana toca a tan sols 3,3 taxis per cada 1000 persones. És a dir, Barcelona és la zona en la qual hi ha una discriminació més gran. Això és degut per l’actitud de l’administració (Ajuntament de Barcelona i IMT) que no han incentivat i promocionat el taxi adaptat. Per contra, altres grans ciutats han portat a terme amb gran èxit la implantació d’un model de taxi adaptat o Eurotaxi, posant a disposició el mínim legal exigit per a la inclusió en el transport públic de taxi, la inclusió de persones amb problemes de mobilitat reduïda.

A més, segons aquestes dades, Barcelona està molt lluny de complir amb la ràtio que exigeix ​​la llei de disposar, tan sols un 0,8% de taxis adaptats sobre el total de flota, quan el mínim legal és d’un 5% dels taxis que han d’estar adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

La mobilitat pública, un dret de tots

La mobilitat pública és un dret per a tots el habitants i a Barcelona, ​el col·lectiu PMR disposa de menys oferta d’aquest mitjà de transport que una persona sense problemes de mobilitat, deixant patent una clara discriminació real i per a la qual, de moment, no hi ha aspecte de canviar la situació per part de l’administració. Així doncs, l’usuari PMR es troba amb una major inaccessibilitat i dificultats sense necessita un taxi per a la seva mobilitat a l’àrea metropolitana.

Font: Green Taxi

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*