Els ciutadans valoren amb notable els serveis d’atenció sanitària pública a Catalunya

Segons el darrer Baròmetre Sanitari de Catalunya

valoració atenció sanitària pública Catalunya
Concretament han valorat l’atenció sanitària pública amb un 7,2 // Foto: gencat

El Servei Català de la Salut (CatSalut) ha publicat els resultats del darrer Baròmetre Sanitari de Catalunya, que recull anualment la valoració de la població sobre l’assistència sanitària pública de Catalunya i d’alguns dels seus serveis. L’enquesta està realitzada pel CatSalut, amb la col·laboració del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) entre el 9 i el 31 d’octubre del 2017. També s’han fet públics els resultats de les enquestes PLAENSA que recullen l’opinió dels ciutadans que han utilitzat els serveis sanitaris.

Segons el Baròmetre Sanitari, els ciutadans de Catalunya valoren amb un notable l’assistència sanitària, concretament amb una nota de 7,2 sobre 10. Aquesta valoració s’ha incrementat any rere any fins arribar a 0,4 punts respecte l’any 2014, en què es valorava amb un 6,8 sobre 10. Pel que fa als serveis sanitaris, el més ben valorat és el de l’atenció hospitalària (amb un 7,4), seguit de l’atenció primària (amb un 7,36). Preguntades sobre l’organisme responsable de l’assistència sanitària pública a Catalunya, quatre de cada deu persones reconeixen que és el CatSalut.

Un 54% dels enquestats considera que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l’Administració Pública. Un 48% considera que s’han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis i un 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

D’altra banda l’enquesta PLAENSA indica que els usuaris que han utilitzat els serveis d’atenció especialitzada ambulatòria fan una valoració d’un 7,9. Els aspectes millor valorats són el tracte del personal d’infermeria i el respecte cap a la seva intimitat. D’altra banda, l’aspecte amb pitjor valoració és la quantitat de persones que es troben a la sala d’espera i el temps d’espera entre sol·licitud i dia de visita.

A l’enquesta d’enguany també s’ha valorat l’opinió dels ciutadans que han passat pels serveis de cirurgia major ambulatòria. El grau de satisfacció d’aquests pacients és de 8,6 i un 92% tornarien a triar el mateix hospital.

També s’ha dut a terme un estudi de satisfacció sobre l’assistència sanitària telefònica 061 CatSalut Respon. Els usuaris del servei han valorat amb un 8,4 l’atenció rebuda i un 93% dels enquestats tornarien a utilitzar-lo.

Altres aspectes consultats han estat el transport sanitari no urgent, un servei que els usuaris han valorat amb un 8,6; el servei de recepta electrònica (8,8; els serveis d’oxigenoteràpia a domicili (9,1) i les teràpies de pressió positiva contínua a les vies respiratòries (8,7).

Deixa un comentari