El Centre Riudeperes de Sant Tomàs ofereix per segon any consecutiu un taller de roboteràpia

L’activitat s’estén enguany als participants de les Llars Clarella

riudeperes sant tomàs taller robòtica
Aquesta activitat va tenir molt d’èxit l’any passat // Foto: Sant Tomàs

El Centre Riudeperes de Sant Tomàs portarà a terme per segon any consecutiu un taller de roboteràpia adreçat a les persones amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut física o mentals afegits usuàries del centre, i que enguany s’ha ampliat als participants de les Llars Clarella.

En col·laboració amb l’empresa osonenca Aprentik d’Ausatel Robòtica aquest taller arribarà aquest any a 30 persones, 24 més que l’any anterior. Els usuaris podran fer coses com conduir un robot amb forma d’abella a través d’un circuit perquè faci determinades accions, construir robots amb peces de diferents colors i posar-hi mecanismes perquè es moguin o bé aprendre a controlar un robot lluminós a través d’una tauleta.

La roboteràpia és una de les activitats personalitzades, innovadores, participatives i inclusives que s’ofereixen amb l’objectiu que els participants coneguin una eina divertida, amena i atractiva com és la robòtica, que els permet aprendre, entendre i assimilar conceptes d’una manera nova.

La directora de l’Àrea Residencial i d’Habitatge de Sant Tomàs, Montse Codinachsexplica que la novetat d’aquest any és que “els monitors que ofereixen el taller de roboteràpia són professionals dels serveis residencials i d’habitatge de la nostra entitat, que durant el setembre passat van rebre formació per part d’Aprentik per poder fer aquesta activitat”.

Núria Vilamala, tècnica responsable del projecte, explica que entre les persones participants en aquesta activitat innovadora i enriquidora “s’observen canvis molt positius”. Després de l’experiència de l’any passat, explica que “es va constatar un increment de la motivació, l’interès i la curiositat dels participants”. Segons Vilamala, “els participants van aconseguir prestar una atenció continuada en una tasca concreta i van millorar la seva capacitat retentiva”. També destaca que l’activitat també va servir “per potenciar el treball en grup i per augmentar la complicitat entre els participants i els professionals”, i tot plegat es va traduir en una reducció de les alteracions de conducta dels participants.

Deixa un comentari