ECOM i PREDIF col·laboren amb l’Ajuntament de Barcelona en una formació sobre turisme accessible

Per millorar l’atenció a les persones amb discapacitat

formació turisme accessible ecom predif
A la formació hi van participar 50 alumnes // Foto: ECOM

ECOM i PREDIF van participar la setmana passada, concretament els dies 7 i 8 de maig, en la formació sobre ‘Turisme accessible i atenció al client amb discapacitat i altres necessitats diverses’, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona a través de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i la Direcció Turisme i Esdeveniments, amb el suport de la Fundació Vodafone España i la col·laboració de Barcelona Turisme i Catalonia Hotels & Resorts.

En el curs han participat 50 alumnes procedents del sector turístic, d’administracions públiques i/o empreses turístiques locals, amb l’objectiu de millorar l’atenció oferta a les persones amb discapacitat en els establiments i destinacions turístiques, i oferir eines per a auto-diagnosticar l’accessibilitat dels establiments turístics, gestionar el seu manteniment i posar en marxa actuacions de millora.

Es van impartir les ponències: què és el turisme accessible?, atenció al client amb necessitats especials, criteris d’accessibilitat d’aplicació en establiments turístics i com organitzar activitats turístiques accessibles. També es va desenvolupar la taula rodona ‘Bones pràctiques de Turisme Accessible’ i les activitats pràctiques ‘Posa’t al meu lloc’, com fer un autodiagnòstic de accessibilitat i informació al client, i l’ús de l’aplicació TUR4all. També es va desenvolupar la taula rodona ‘Bones pràctiques de Turisme Accessible’ amb professionals del sector turístic local que van exposar iniciatives de referència del turisme accessible en la destinació o regió. Hi van participar: Marta Alamany, directora de l’Hotel Catalonia Rigoletto; Javier Torrescasana, founder Barcelona Special Traveler; Núria Azanza, fundadora SixSense Travel; Cristian Lago, cofundador i CEO d’Singular Synergy. Finalment, els alumnes van realitzar les activitats pràctiques ‘Posa’t al meu lloc’, com fer un autodiagnòstic de accessibilitat i informació al client, i l’ús de l’aplicació TUR4all.

El mòdul d’atenció al client amb necessitats especials es va treballar de manera coordinada entre PREDIF i les principals organitzacions representatives de la discapacitat de Catalunya: la de la discapacitat física, ECOM; les de la discapacitat auditiva, ACAPPS (Associació Catalana Promoció Persones Sordes) i FESOCA (Federació de Persones Sordes de Catalunya), la de la discapacitat visual, ONCE (Organització Nacional Cecs Espanyols); la discapacitat intel·lectual, DINCAT (Discapacitat Intel·lectual Catalunya); i la de salut mental, FSMCAT (Federació Salut Mental Catalunya). Un treball en xarxa que aporta valor afegit a la iniciativa pel coneixement específic i especialitzat que suma cada organització.

En l’acte d’inauguració del curs, va participar el gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), Ramon Lamiel; el director de la Direcció de Turisme i Esdeveniments de l’Ajuntament de Barcelona, Joan Torrella; i el director general de Fundació Vodafone Espanya, Santiago Moreno. D’altra banda, el president d’ECOM i vicepresident de PREDIF, Antonio Guillén, va ser l’encarregat de clausurar el curs.

Tots els participants en aquest curs van fer una aposta clara públic privada pel foment del turisme accessible.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*