Dincat se suma a la Setmana d’Acció Mundial de l’Educació demanant una educació de qualitat inclusiva i equitativa

Se celebra del 23 al 29 d’abril a 120 països

cartell setmana accio mundial educacio inclusiva
Cartell de la campanya per una educació inclusiva // Foto: Imatge extreta web inRed

Dincat se suma a la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació (SAME) que se celebra els dies 23 i 29 d’abril sota el lema “L’educació, el camí cap a la pau”. A Espanya hi haurà diferents activitats i actes reivindicatius en 17 comunitats autònomes amb una previsió de participació de més de 40.000 persones.

Ho fa demanant que es faci real i efectiu el dret a una educació de qualitat inclusiva i equitativa. Aquestes són les seves propostes.

– Provisió dels suports necessaris per a la plena inclusió en tots els contextos naturals com a base de la qualitat de vida.

– Rebre una educació de qualitat és un dret fonamental de tots els infants i joves i les seves famílies.

– Millora del sistema educatiu en general.

– Un sistema que es fonamenti en la veu, col·laboració i participació de les famílies com a pilar fonamental.

– Oportunitats d’aprenentatge al llarg de l’escolarització obligatòria i possibilitats a la post obligatòria. Aprenentatge al llarg de la vida.

– Necessitat de fer efectius els plantejaments de l’Agenda. Cal seguir desenvolupant el sistema inclusiu concretant tot el desplegament i avaluant la seva implementació.

– Importància d’una gestió eficient dels recursos.

– Comptar amb els infants i joves i donar-los la paraula. Incloure’ls en les decisions que els impliquin, escoltar el què ens han de dir, ells també saben el que necessiten.

– Participar en la transformació dels centres d’educació especial (CEE) en centres proveïdors de serveis i recursos (CEEPSIR) oferint suport i orientació a tota la comunitat educativa pel que fa a l’alumnat amb necessitats educatives especials.

Cal recordar que el 2015 va néixer l’Agenda Educació 2030 també anomenada: “Transformar el nostre món: l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible”, en la qual es reconeix l’educació com a un dels pilars motors del desenvolupament.

El sector de la discapacitat intel·lectual centra principalment en l’objectiu de desenvolupament sostenible 4: Garantir una educació de qualitat inclusiva i equitativa, i promoure les oportunitats d’aprenentatge permanent per a totes i tots.

En aquest sentit, l’any passat a Catalunya es va aprovar el Decret Decret 150/2017, de 17 d’octubre de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, que va canviar el paradigma essencial en passar de l’escola inclusiva al sistema educatiu inclusiu: té com a destinataris tots els alumnes en totes les etapes educatives.

Deixa un comentari