AENA rep un premi per la seva aposta per l’accessibilitat del turisme de persones amb discapacitat

En la categoria professional dels Premis Xavier del Turisme-HTSI 2016

aena premi turisme accessible
Sonia Corrochano, d’AENA, en el moment de rebre el premi // Foto: HTSI

AENA, societat gestora d’aeroports d’Espanya, va rebre el passat 13 de desembre a Barcelona un dels Premis Xavier del Turisme-HTSI 2016 atorgats per la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi 2016, en reconeixement amb el seu compromís en responsabilitat social i per la seva aportació per a l’accessibilitat al turisme de viatgers amb discapacitat.

L’acte, presidit pel rector de la Universitat Ramon Llull (URL), Josep Mª Garell, va comptar amb la presència del president de la Fundació Xavier, Eugeni Gay, i el degà de HTSI, Ricard Santomà. La cerimònia va reunir en aquesta 14a edició a professors, alumnes i antics alumnes de HTSI, així com a representants del sector turístic i hoteler.

La directora de l’Aeroport de Barcelona-El Part, Sonia Corrochano, va recollir el premi atorgat en la categoria professional a AENA. HTSI va reconèixer a AENA pel seu lideratge mundial i el seu compromís en responsabilitat social i per la seva aportació per a l’accessibilitat al turisme de viatgers amb discapacitat. HTSI va fer també una menció especial a la col·laboració d’AENA amb el projecte “Alas para el Turismo”, liderat per la Càtedra de Turisme Responsable i Hospitalitat de l’HTSI, que treballa per aconseguir un turisme i un oci accessible per a tots.

En aquest sentit, Corrochano va explicar que “la iniciativa de l’Open Day en l’aeroport ens va semblar una activitat molt novedosa que té com a objectiu fer més fàcil el procés de viatjar per a les famílies amb nens amb Trastorn de l’Espectre Autista. Es tracta de simular tot el procés: arribada a l’aeroport, procés de facturació i check-in, pas pels controls de seguretat i embarc (sense enlairar-se) per anticipar el viatge a aquests nens, que normalment solen tenir problemes per viatjar”. La directora de l’Aeroport de Barcelona també va afegir que “vam intentar que tot el procés sigués el més senzill possible i que no provoqués estrès. És una iniciativa magnífica que esperem estendre-la per replicar-la en altres aeroports de la xarxa”.

banner-electium_300x250-V3_nou copy

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*