Activament demana la retirada immediata de la campanya publicitària ‘Amodio’ de Campofrío

Perquè estigmatitza greument el col·lectiu de les persones amb trastorn mental

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
retirada immediata campanya amodio publicitat
La campanya tira per terra tots els avenços guanyats pel col·lectiu de persones amb trastorn mental // Foto: Wikimèdia Commons

Activament Catalunya Associació ha demanat la retirada immediata de la campanya publicitària ‘Amodio’ de l’empresa Campofrio perquè segons l’entitat estigmatitza greument el col·lectiu de les persones amb trastorn mental. Per l’entitat la campanya està basada en prejudicis i estereotips socials que remeten als temps en els que es trepitjaven els drets humans d’aquestes persones.

L’espot està ambientat en un manicomi amb personatges amb camises de força, fent una caricaturització burlesca dels personatges que hi surten i utilitzant in llenguatge carregat de paraules i conceptes altament estigmatitzants i barroers en contra del col·lectiu de les persones amb trastorn mental.

Surten paraules com “desquiciados”, “chalaítos”, “perdidos”, “pobres”, “pandèmia”, junt amb conceptes de salut mental ridiculitzats: “esquizofrenia banderil”, i apareixen extres simulant un comportament: contradictori, estrany, extravagant o irracional que remet als falsos estereotips associats a les persones amb trastorn mental.

Activament Catalunya també critica la directora de la campanya, Isabel Coixet, reconeguda a nivell internacional, però que mostra la seva insensabilitat i l’imaginari carregat de tòpics a l’hora de rodar aquest espot envers el col·lectiu de persones amb trastorn mental.

D’altra banda, menciona la participació de personatges famosos com Carmen Maura, Joan Manuel Serrat, Baltasar Garzón, Risto Mejide, Dani Mateo, Candela Peña, Ona Carbonell o el psicòleg mediàtic Rafael Santandreu, que fiquen el dit a la llaga pel què fa al tracte profundament discriminatori, en un context d’un manicomi, que ben bé podria ser de mitjans del segle XX, però barrejat amb temes d’actualitat (procés català i nacionalismes), o la recent mort de Chiquito de la Calzada.

Finalment, Activament Catalunya informa que hi ha una petició per a la retirada immediata de la campanya a través de la plataforma Change.org i recorda que l’empresa Campofrío arrossega ja diferents peticions dins d’aquesta plataforma.

Comparteix Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa un comentari