78 alumnes amb discapacitat intel·lectual inicien els Itineraris Formatius Específics

La prova pilot es durà a terme en 8 centres d’arreu de Catalunya

meritxell-ruiz-consellera-ensenyament
Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament // Foto: gencat

Un total de 78 alumnes van començar ahir els Itineraris Formatius Específics (IFE) que s’ofereixen en vuit centres públics de formació professional i d’educació especial d’arreu de Catalunya. Aquests estan adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada reconeguda durant l’ensenyament obligatori, d’entre 16 i 20 anys d’edat, prioritàriament que no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

Tal com va afirmar la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, “és un dia important perquè comença el curs als itineraris formatius específics per a alumnat amb discapacitat lleu o moderada. L’objectiu és acompanyar aquests alumnes en la transició a la vida adulta, acompanyar-los en aquesta continuïtat formativa, i que rebin la qualificació necessària per poder fer aquesta transició al món del treball. Són 8 centres públics que comencen aquests itineraris específic per aquest alumnat, per tal que rebin la qualificació i la formació necessària per introduir-se al món del treball”.

Aquests estudis comencen com a pla pilot, amb una durada de 4 anys, des del curs escolar 2016-2017 al 2019-2020. El primer any, que coincideix amb el curs acadèmic 2016-2017 s’inicia amb dos perfils: auxiliar en vendes i atenció al públic i auxiliar en cura d’animals i espais verds.

En aquest sentit, la consellera Ruiz va afegir que “és un pla molt esperat, ja que els itineraris permeten adaptar-se al ritme dels alumnes i a les seves capacitats d’aprenentatge. Són itineraris de 4 anys per fer l’orientació educativa necessària per tal que els alumnes s’introdueixin amb normalitat al món del treball”.

banner-electium_300x250-V3_nou copy

L’objectiu del Departament d’Ensenyament és garantir una oferta formativa ajustada a les necessitats dels alumnes amb discapacitat reconeguda. D’aquesta manera, es vol donar resposta a les necessitats de qualificació i d’inserció laborals dels alumnes amb discapacitats que ho requereixin, a fi de potenciar-ne l’autonomia personal. Alhora, oferir al col·lectiu una formació, en acabar l’educació secundària obligatòria, que garanteixi, d’acord amb les seves capacitats, l’assoliment de competències professionals que els facilitin la transició a la vida adulta i la integració social per mitjà del treball.

1 Comentaris

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*